2020. május 11., hétfő

Május 12.: Fejlesztő, matematika, olvasás, nyelvtan

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Elérkeztünk a hét második napjához. Nézzük milyen feladatok várnak rátok!

     Matematika- Fejlesztő: Római számok
     ➤Mivel új anyagrészt veszünk, ezért először írjátok fel a következőket a matematika füzetetekbe és tanuljátok is meg:
                                                                           161.óra                                  V. 12.

                                                                       Római számok
     Alapszámok:   1= I        5= V         10= X

    Római számok 0-20-ig:  1= I
                                            2= II
                                            3= III
                                            4= IV
                                            5= V
                                            6= VI
                                            7= VII
                                            8= VIII
                                            9= IX
                                           10= X
                                           11= XI
                                           12= XII
                                           13= XIII
                                           14= XIV
                                           15= XV
                                           16= XVI
                                           17= XVII
                                           18= XVIII
                                           19= XIX
                                           20= XX
    ➤ Mivel nem egyszerű a római számírás, ezért küldök két oktató videót, ami elmagyarázza nektek, hogy ha az alapszámokat megtanuljátok, hogyan tudjátok a segítségükkel megalkotni/ kilogikázni a többi számot:

     Római számírás I.    ( Ennek a videónak csak az első fele a másodikos tananyag, a többi csak egy kis érdekesség! )

     Római számírás II.
     ➤Ha már megtanultátok a római számokat, akkor oldjátok meg a következő feladatokat:
     Munkafüzet: 63./ 1. feladat   ( Csak 3 jelet kell bekarikázni!)
     Munkafüzet: 63./ 2. feladat   ( Az első órára arab számokat írjatok, tehát azokat, amelyeket a mindennapokban is használunk, a második órára pedig a most megtanult római számokat 1-től 12-ig!)
     Munkafüzet: 63./ 3. feladat 
     Tankönyv: 100./ 1.a., b., c. feladat   ( A b., feladatnál kössétek a pajzsokat az alattuk lévő  számegyenes megfelelő pontjához!)
     Tankönyv: 100./ 2. feladat   ( Keressétek meg melyik arab számhoz melyik római szám tartozik és színezzétek az összetartozó számkártyákat egyforma színűre!)

     ➤Az óra fejlesztő részére küldök két linket, amelyek segítségével játékosan gyakorolhatjátok a római számokról tanultakat:
     Budapesti taxisofőr

     Éhes római egerek

     Olvasás: Nógrádi Gábor-Czakó Ferenc: Mit jelent a piros kerek?
    ➤Olvassátok el  hangosan és figyelmesen  az Olvasókönyv 124. oldalán található Könyvajánlót és az alatta lévő Illemkockákat!

     Nyelvtan: Az -e kérdőszócska
     ➤Írjátok fel a nyelvtan füzetbe a következőket:
                                                                    62.óra                                           V. 12.
                                           Az -e kérdőszó a kérdő mondatban
     Az -e kérdőszót mindig kötőjellel ( - ) kapcsoljuk a szóhoz.   
     Például: Tudod-e a verset?

     Oldjátok meg a következő feladatokat :
         Nyelvtan munkafüzet: 83./ 4.a., 5. b., feladat

     Dokumentáció céljából most a matematika füzetről kérek fotókat Messengeren! Üres oldalon kezdjétek a római számok felírását, hogy ráférjen egy fényképre! Köszönöm!

 Jó munkát kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
Tanító néni

     
     
     

Környezet 05. 11.

Kedves Gyerekek!

Az előző házi feladatot és az azt megelőzőt nem küldte el mindenki. Nézzétek meg, hogy sikerült-e elküldeni, vagy pótoljátok, ha kimaradt! Hamarosan újabb felmérőt írunk és a füzetből tanulhatsz leginkább.

Ma a rovarokkal fogunk részletesebben foglalkozni.
A mai feladatod:
  1. Olvasd el figyelmesen a Tk. 60. és 61. oldalán lévő feladatokat!
    A Tk.: 60/3. feladatához itt találsz egy kis segítséget: ROVAROK MOZGÁSA
    .
  2. Írd le és rajzold le a füzetedbe:
    ROVAROK



    • fő testrészeik: fej, tor, potroh
    • 3 pár ízelt láb
    •  2 pár szárny
    • petével szaporodnak
    • egy részüket bogárnak nevezzük: kemény fedőszárny alatt helyezkedik el a puha hártyás szárny
    • teljes átalakulás:  pete → lárva → báb → kifejlett rovar
    • Minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár.
      .
    3.  Oldd meg a Mf. 65. oldal 3., 4., 5., 6. feladatát!
    Segítség a 3. feladathoz: TELJES ÁTALAKULÁS
    A füzetet és a munkafüzetet kérem fényképezni és elküldeni a héten a szokott módon!
    Anita tanító néni
    zoldinfo936@gmail.com
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Nagyon szomorúan tapasztaltam, hogy az általam kért dolgozatot csak 7 tanuló küldte vissza a vasárnap éjfélig megadott időpontra. 
Feltételezem, hogy nagyon sok volt az elfoglaltságotok, vagy valami más indok miatt nem sikerült hozzám eljutni a megoldott feladatoknak!!!
Ma este 20.00. óráig meghosszabbítom a feladatok beadási határidejét. Aki eddig nem tudja beküldeni, annak sajnos a májusi jegye elégtelen.
Akinek gondja van, kérem keressen. Címem a régi: baksaistvanne65@gmail. com

Nagyon köszönöm azoknak a munkáját, akik határidőre elküldték a feladatokat!
Várom a dolgozatokat!
Szép napot!
Györgyi néni

Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx