Kedves Gyerekek!
Küldöm a következő anyagot:
Tk. 24-25. old. olvasása, fordítása.Figyeljétek meg a kérdő mondatok fajtáit!
Szerkesszetek
kérdőszavas és eldöntendő kérdőmondatokat ( vicceset és nem vicceset) a
füzetbe és válaszoljátok meg!A tk. 24-25. oldala segít.
Egy konkrét példát írok, ez alapján szerkesszétek a mondatokat!
der Esel
- Was ist das?
- Das ist der Esel.
- Wo ist der Esel?
- Hier ist der Esel.
-Wie ist der Esel?
- Der Esel ist grau.
- Was macht der Esel?
- Der Esel steht.
- Steht der Esel?
- Ja, der Esel steht. Ja, er steht.
- (vicces) Singt der Esel?
- Nein, der Esel steht.
Most ti szerkesszetek kérdéseket és válaszokat a példa alapján!
Ilyen feladatot már többször oldottunk meg.
Kérem a mondatokat a füzetben elkészíteni és névvel ellátva, lefényképezve elküldeni a csoportba!
Határidő:márc.25.
2020. március 18., szerda
Március 19. Matematika, Testnevelés, Olvasás, Nyelvtan
Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!
Ma nagyon örömteli volt a reggelem! Már 9-10 óra körül sorra jöttek az üzenetek az elkészített feladataitokról! Azt éreztem, hogy a napok előrehaladtával nemhogy nem csökken a lelkesedésetek, de inkább növekszik! Voltak akiktől videókat is kaptam arról, hogy megy a hangos olvasás, a verstanulás! Sőt, olyan is akadt köztetek, aki már meg is tanulta a verset! Ő már meg is kapta az érte járó ötöst!
Mivel órarend szerint kell haladnunk, ezért több tantárgyból is lesz feladatotok. Fogjunk is hozzá!
Matematika: Most olyan feladatokat kaptok, amelyekkel nemcsak az időmérést gyakorolhatjátok, hanem a 7-es szorzó-, és bennfoglaló táblát, sőt a maradékos osztást is!
➤ Munkafüzet: 35./1.
Ez tulajdonképpen a 7-es szorzó, és bennfoglaló tábla. Ahogy órán tanultuk: Lefelé keresek osztok 7-tel, fölfelé keresek szorzok 7-tel.
➤ Tankönyv: 52./2. feladat
Ugyanúgy számolj, mint a munkafüzet 35./2. feladatánál!
➤ Tankönyv: 52./1. feladat:
Javaslom, hogy először a maradékos osztást végezd el, hiszen így kapod meg, hogy 31 illetve 30 nap hány hétből és hány napból áll!
Olvasás:
Petőfi Sándor: Anyám tyúkja versfeldolgozás / A vers elolvasása után!/
➤ Munkafüzet: 59./ 3., 5. feladat ( Csak szóbeli feladat!) Szüleitekkel beszéljétek meg!
➤ Munkafüzet: 59./ 1., 4. feladat Régies szavak, kifejezések! Kérjétek Szüleitek segítségét!
Nyelvtan:
A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak közül a ,,dt-vel írt szavak" következnek.
➤A füzetbe írjátok föl a következő üres oldalra:
A dt-vel írt szavak
Pl.: fogadIta
Ha a szótő d-re végződik és a toldalék t-vel kezdődik, akkor a kettejük találkozásánál hosszú tt - t ejtünk.
Kapcsolódó feladatok:
➤ Munkafüzet: 72./ 1. a, b, c.,
72./ 2. a., b., c.,
Testnevelés:
Ma nagyon örömteli volt a reggelem! Már 9-10 óra körül sorra jöttek az üzenetek az elkészített feladataitokról! Azt éreztem, hogy a napok előrehaladtával nemhogy nem csökken a lelkesedésetek, de inkább növekszik! Voltak akiktől videókat is kaptam arról, hogy megy a hangos olvasás, a verstanulás! Sőt, olyan is akadt köztetek, aki már meg is tanulta a verset! Ő már meg is kapta az érte járó ötöst!
Mivel órarend szerint kell haladnunk, ezért több tantárgyból is lesz feladatotok. Fogjunk is hozzá!
Matematika: Most olyan feladatokat kaptok, amelyekkel nemcsak az időmérést gyakorolhatjátok, hanem a 7-es szorzó-, és bennfoglaló táblát, sőt a maradékos osztást is!
➤ Munkafüzet: 35./1.
Ez tulajdonképpen a 7-es szorzó, és bennfoglaló tábla. Ahogy órán tanultuk: Lefelé keresek osztok 7-tel, fölfelé keresek szorzok 7-tel.
➤ Tankönyv: 52./2. feladat
Ugyanúgy számolj, mint a munkafüzet 35./2. feladatánál!
➤ Tankönyv: 52./1. feladat:
Javaslom, hogy először a maradékos osztást végezd el, hiszen így kapod meg, hogy 31 illetve 30 nap hány hétből és hány napból áll!
Olvasás:
Petőfi Sándor: Anyám tyúkja versfeldolgozás / A vers elolvasása után!/
➤ Munkafüzet: 59./ 3., 5. feladat ( Csak szóbeli feladat!) Szüleitekkel beszéljétek meg!
➤ Munkafüzet: 59./ 1., 4. feladat Régies szavak, kifejezések! Kérjétek Szüleitek segítségét!
Nyelvtan:
A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak közül a ,,dt-vel írt szavak" következnek.
➤A füzetbe írjátok föl a következő üres oldalra:
A dt-vel írt szavak
Pl.: fogadIta
Ha a szótő d-re végződik és a toldalék t-vel kezdődik, akkor a kettejük találkozásánál hosszú tt - t ejtünk.
A szabályt természetesen meg kell tanulni, de ez azt gondolom nem jelent gondot a gyerekeknek, mert ebben a témakörben minden szabályt ugyanígy fogalmaztunk meg, csak a kiemelt betűk változtak a példának megfelelően.
➤ Munkafüzet: 72./ 1. a, b, c.,
72./ 2. a., b., c.,
Testnevelés:
Mindig ezt az órát várjátok a legjobban! Szerintem most is, hiszen ebből a legkönnyebb és legélvezetesebb teljesíteni a feladatot. Nem adok egyéb házit testnevelésből, minthogy 1-2 órát töltsetek a szabadban futkosással, labdázással, játékkal! De szigorúan otthon, nem játszótéren!!
Jó hír: Most csak a nyelvtan háziról kérek fotót a szokott módon!
Rossz hír: De azért a többit is el kell készíteni, mert csak így lesztek olyan okosak, hogy mehessünk együtt 3. osztályba!
Jó munkát kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
Tanító néni
Német emelt
Kedves Gyerekek! A tananyag a fehér tankönyv: 24-25. old. olvasása, fordítása és a szótárban lévő szavak tanulása.
A füzetben szerkesszetek kérdőszavas kérdéseket és válaszokat a képek és a példa alapján!
Példa: 1. kép: - Was macht das Schwein?
- Das Schwein singt.Es singt.
Jó munkát kívánok!
ÉNEK-ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Kisdiákjaim!!!
Remélem a mai, szép napos reggelt köszöntöttétek már valamilyen vidám dallal.
Kezdjétek a virtuális órát a szokásos köszöntő versünkkel (Egyenes háttal.....)
A mai óra feladatai nagyon egyszerűek és rövidek lesznek:
1. Dalcsokor ismétlése:
-Hol jársz, hová mész? Tk. 6.o.
-Anyám, édesanyám...Tk.7.o.
-Tik csak esztek....Tk.8.o.
- Sírjunk, ríjunk.....Tk.10.o.
Énekeljétek el a dalokat szöveggel!
2. Ritmikai, dallami készségfejlesztés:
- Az Anyám, édesanyám c. dalt tapsoljátok el ritmusnévvel!
- A Tik csak esztek c. dalt ritmusnévvel , szolmizálva, kézjellel ismételjétek!! Ide írom szolmizálva!
m m m r d r m m m r d r s m d
- A Sírjunk, ríjunk c. dalt szolmizálva énekeljétek el, majd bemelegítés után furulyázzátok is el!!!
m r m r m m r r d r m m r r m m r m m r r d d d
Remélem egyetlen feladat sem okoz már gondot senkinek!!
Vigyázzatok magatokra, és jelezzetek vissza, hogyan boldogultatok a feladatokkal!!!
Szép napot!!!
Györgyi néni
Kedves Kisdiákjaim!!!
Remélem a mai, szép napos reggelt köszöntöttétek már valamilyen vidám dallal.
Kezdjétek a virtuális órát a szokásos köszöntő versünkkel (Egyenes háttal.....)
A mai óra feladatai nagyon egyszerűek és rövidek lesznek:
1. Dalcsokor ismétlése:
-Hol jársz, hová mész? Tk. 6.o.
-Anyám, édesanyám...Tk.7.o.
-Tik csak esztek....Tk.8.o.
- Sírjunk, ríjunk.....Tk.10.o.
Énekeljétek el a dalokat szöveggel!
2. Ritmikai, dallami készségfejlesztés:
- Az Anyám, édesanyám c. dalt tapsoljátok el ritmusnévvel!
- A Tik csak esztek c. dalt ritmusnévvel , szolmizálva, kézjellel ismételjétek!! Ide írom szolmizálva!
m m m r d r m m m r d r s m d
- A Sírjunk, ríjunk c. dalt szolmizálva énekeljétek el, majd bemelegítés után furulyázzátok is el!!!
m r m r m m r r d r m m r r m m r m m r r d d d
Remélem egyetlen feladat sem okoz már gondot senkinek!!
Vigyázzatok magatokra, és jelezzetek vissza, hogyan boldogultatok a feladatokkal!!!
Szép napot!!!
Györgyi néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Katolikus hittan
Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx
-
Kedves Gyerekek! Szép új hetet kívánok mindenkinek! Ha hétfő, akkor újra környezet óra! 😊 Szépen és ügyesen dolgoztatok az előző hetekbe...
-
Kedves Hittanosaim! Most nem kaptok már feladatokat csupán kettőt: a nyáron is imádkozzatok sokat, ha tehetitek gyertek el a templomba...
-
Kedves Gyerekek! A mai órán megoldott feladataidra szeretnék 5-öst adni! Mielőtt hozzákezdenél ellenőrizd le a munkafüzeted 46. oldal án ...