2020. március 18., szerda

Német emelt

Kedves Gyerekek!
Küldöm a következő anyagot:
Tk. 24-25. old. olvasása, fordítása.Figyeljétek meg a kérdő mondatok fajtáit! 
Szerkesszetek kérdőszavas és eldöntendő kérdőmondatokat ( vicceset és nem vicceset) a füzetbe és válaszoljátok meg!A tk. 24-25. oldala segít.
Egy konkrét példát írok, ez alapján szerkesszétek a mondatokat!

                                                     der Esel        

- Was ist das?
- Das ist der Esel.
- Wo ist der Esel?
- Hier ist der Esel.
-Wie ist der Esel?
- Der Esel ist grau.
- Was macht der Esel?
- Der Esel steht.
- Steht der Esel?
- Ja, der Esel steht. Ja, er steht.
- (vicces)  Singt der Esel?
- Nein, der Esel steht.

  Most ti szerkesszetek kérdéseket és válaszokat a példa alapján!
 Ilyen feladatot már többször oldottunk meg.
    

Kérem a mondatokat a füzetben elkészíteni és névvel ellátva, lefényképezve elküldeni a csoportba!
Határidő:márc.25.


Március 19. Matematika, Testnevelés, Olvasás, Nyelvtan

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Ma nagyon örömteli volt a reggelem! Már 9-10 óra körül sorra jöttek az üzenetek az elkészített feladataitokról! Azt éreztem, hogy a napok előrehaladtával nemhogy nem csökken a lelkesedésetek, de inkább növekszik! Voltak akiktől videókat is kaptam arról, hogy megy a hangos olvasás, a verstanulás! Sőt, olyan is akadt köztetek, aki már meg is tanulta a verset! Ő már meg is kapta az érte járó ötöst!
     Mivel órarend szerint kell haladnunk, ezért több tantárgyból is lesz feladatotok. Fogjunk is hozzá!

     Matematika: Most olyan feladatokat kaptok, amelyekkel nemcsak az időmérést gyakorolhatjátok, hanem a 7-es szorzó-, és bennfoglaló táblát, sőt a maradékos osztást is!

     ➤ Munkafüzet: 35./1.

     Ez tulajdonképpen a 7-es szorzó, és bennfoglaló tábla. Ahogy órán tanultuk: Lefelé keresek osztok 7-tel, fölfelé keresek szorzok 7-tel.

     ➤ Tankönyv: 52./2. feladat 
   
     Ugyanúgy számolj, mint a munkafüzet 35./2. feladatánál!

     ➤ Tankönyv: 52./1. feladat:

     Javaslom, hogy először a maradékos osztást végezd el, hiszen így kapod meg, hogy 31 illetve 30         nap hány hétből és hány napból áll!

     Olvasás:
     Petőfi Sándor: Anyám tyúkja versfeldolgozás / A vers elolvasása után!/
     ➤ Munkafüzet: 59./ 3., 5. feladat ( Csak szóbeli feladat!) Szüleitekkel beszéljétek meg!
 
     ➤ Munkafüzet: 59./ 1., 4. feladat  Régies szavak, kifejezések! Kérjétek Szüleitek segítségét!

     Nyelvtan:
     A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak közül a ,,dt-vel írt szavak" következnek.

     ➤A füzetbe írjátok föl a következő üres oldalra:

                                                   A dt-vel írt szavak

                                            Pl.:  fogadIta
     Ha a szótő d-re végződik és a toldalék t-vel kezdődik, akkor a kettejük találkozásánál hosszú tt - t       ejtünk.

     A szabályt természetesen meg kell tanulni, de ez azt gondolom nem jelent gondot a gyerekeknek,      mert ebben a témakörben minden szabályt ugyanígy fogalmaztunk meg, csak a kiemelt betűk            változtak a példának megfelelően.

     Kapcsolódó feladatok:

    ➤ Munkafüzet: 72./ 1. a, b, c.,
                             72./ 2. a., b., c.,

     Testnevelés: 

     Mindig ezt az órát várjátok a legjobban! Szerintem most is, hiszen ebből a legkönnyebb és      legélvezetesebb teljesíteni a feladatot. Nem adok egyéb házit testnevelésből, minthogy 1-2 órát töltsetek a szabadban futkosással, labdázással, játékkal! De szigorúan otthon, nem játszótéren!!


Jó hír: Most csak a nyelvtan háziról kérek fotót a szokott módon!
Rossz hír: De azért a többit is el kell készíteni, mert csak így lesztek olyan okosak, hogy mehessünk együtt 3. osztályba!

 Jó munkát kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!

Tanító néni


   

Német emelt


Kedves Gyerekek! A tananyag a fehér tankönyv: 24-25. old. olvasása, fordítása és a szótárban lévő szavak tanulása.
A füzetben szerkesszetek kérdőszavas kérdéseket és válaszokat a képek és a példa alapján!
Példa: 1. kép: - Was macht das Schwein? 
                      - Das Schwein singt.Es singt.
Jó munkát kívánok!








ÉNEK-ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!!!
Remélem a mai, szép napos reggelt köszöntöttétek már valamilyen vidám dallal.
Kezdjétek a virtuális órát a szokásos köszöntő versünkkel (Egyenes háttal.....)
A mai óra feladatai nagyon egyszerűek és rövidek lesznek:

1. Dalcsokor ismétlése:
     -Hol jársz, hová mész? Tk. 6.o.
     -Anyám, édesanyám...Tk.7.o.
     -Tik csak esztek....Tk.8.o.
    - Sírjunk, ríjunk.....Tk.10.o.

Énekeljétek el a dalokat szöveggel!

2. Ritmikai, dallami készségfejlesztés:
    - Az Anyám, édesanyám c. dalt tapsoljátok el ritmusnévvel!

    - A Tik csak esztek c. dalt ritmusnévvel , szolmizálva, kézjellel ismételjétek!! Ide írom szolmizálva!
                     m m m r d r   m m m r d r   s m d

   - A Sírjunk, ríjunk c. dalt szolmizálva énekeljétek el, majd bemelegítés után furulyázzátok is el!!!
                     
                     m r m r  m m r r d r m m r r m m r m m r r d d d

Remélem egyetlen feladat sem okoz már gondot senkinek!!
Vigyázzatok magatokra, és jelezzetek vissza, hogyan boldogultatok  a feladatokkal!!!
Szép napot!!!
Györgyi néni




Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx