2020. április 22., szerda

Április 23.: Matematika, testnevelés, olvasás, nyelvtan

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Lassan túl vagyunk egy újabb ,,Redmentás" témazárón. Az osztály fele ugyanis már kitöltötte a Tavaszi felmérést olvasásból. Nagyon szép eredmények születtek eddig. Aki nem töltötte ki, az se izguljon, van még egy teljes napja a pótlásra! A határidő ugyanis csütörtök este 8 óra.
     De nézzük a holnapi feladatokat:

     Matematika: Gyakorló óra
     ➤Tankönyv: 76./ 3. feladat    A műveletek eredményét írjátok a fölöttük lévő üres négyzet(ek)be! Ha végeztetek, olvassátok el figyelmesen az általatok kiegészített szöveget! Nagyon sok, érdekes információt szerezhettek az olimpiáról.
     ➤Tankönyv: 77./ 2. feladat
     ➤Tankönyv: 77./ 3. feladat  ( Ha figyelmesen dolgoztok, észrevehettek valamit, ami jelentősen megkönnyíti és lerövidíti  a számolás menetét!)

     Testnevelés: Mozgásfejlesztés/Lábtorna
     A szokásos bemelegítés után kattintsatok az alábbi linkre és végezzétek el a videón található lábtornát!
                 https://www.youtube.com/watch?v=fWRF5ELn4_Q

     Olvasás: Szülőföldünk, környezetünk: Hazám, hazám  ( népköltés )
     Olvassátok el a Hétszínvarázs olvasókönyv 114. oldalán található verseket 3-szor! Figyeljetek a hangsúlyozásra!
     Az első a ,,Hazám, hazám, édes hazám" című vers egy népköltés. A népköltésekről azt tanultuk, hogy akárcsak a népmesék a nép ajkán keletkeztek, szájhagyomány útján terjedtek és éppen ezért több változatuk is ismert. Erre bizonyíték az alábbi három link, melyek a vers megzenésített változatait rejtik. Ha belehallgatsz, megtapasztalhatod, hogy mindháromnak ugyanaz a népköltés az alapja, mégis helyenként eltérő a szöveg.
   https://www.youtube.com/watch?v=xs1phtKmGiw
 
   https://www.youtube.com/watch?v=z4vK6ftqCXM

   https://www.youtube.com/watch?v=BmkkP6kcwf8

     Nyelvtan: Mit tudsz a mondatról?
     ➤Írjátok föl a nyelvtan füzet következő üres oldalára:
                                                                         57.óra                                                                     IV.23.

                                                                        Mondat

     A mondat első szavát mindig nagy kezdőbetűvel írjuk. A mondat végére mondatvégi írásjelet teszünk.  Mondatvégi írásjelek: ?  !  .
     Tanuljátok is meg a füzetbe leírtakat!
     Oldjátok meg a következő feladatokat:
     ➤Munkafüzet: 76./ 2. a, b, c, d, feladat
     ➤Munkafüzet: 77./ 3. a, feladat

     Dokumentálás céljából most a nyelvtan füzetről kérek fotókat! Köszönöm!

     Napsütéses, szép tavaszi napot kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
     Tanító néni
      
   

   

Technika 04. 22.

Kedves Gyerekek!

Örültem a sok képnek, amit a múlt héten kaptam a ruhahajtogatásról. Anya ugye örült a szépen rendbe rakott szekrényednek? Máskor is meglepheted! 😉

Ma egy szép ibolyás képpel köszöntelek:
https://www.mufis.sk/usrimg/img2/obr_597.pjpeg 
Figyeld meg a virágait és a levelét!

A feladatod:
  • rajzolj és színezz ceruzával egy szép hátteret (fél rajzlap is elég lesz),
  • a kép alapján hajtogass virágo(ka)t,
  • színes papírból nyírd ki a leveleket, melyek szív alakúak (te is kiszínezheted a papírt),
  • először a leveleket, majd a virágokat ragaszd fel ízlésesen a színes hátteredre!
 A munkádat fényképezd le és küldd el nekem április 29-ig (szerdáig)!

Jó munkát!

Anita tanító néni
zoldinfo936@gmail.com

ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek sikerült az előző órai dalt megtanulni, és ezt a vidám, új nótát elfújni. Akinek van kedve, bemelegítésként újra elénekelheti.
A mai feladatok:

1. Új dal tanulása:
   - Tk.54.o. Virágéknál ég a világ.....
   - A mai órán egy nagyon ismert dalt fogunk megtanulni.
   - Beszéljétek meg, miről szól a dal! Az  "ég a világ" kifejezés azt jelenti, hogy világosság, fény van
      a szobában".
   - Milyen a dal hangulata? Mi teszi játékossá?
   - Mit jelent a zi-me-zum , és a re-ce-fi-ce kifejezés?? (nincs jelentése: játékos szóhasználat)
   - A dalt innen tudjátok megtanulni:Virágéknál

2. Gyakorló feladatok:
   - Tk. 54.o.3.feladat: Adjatok a dalhoz ritmuskíséreteket! Lehet taps, kopogás, dob stb...
   - Mf. 50.o. 2.feladat: dallamírás
                                      Készítsetek hangoszlopot a gyakorlatban szereplő hangokkal!
                                                                    l
                                                                    s
                                                                    m
                                                                    r
                                                                    d
  - Ügyeljetek a kottázásnál arra, hogy a d-m-s vonalon van. A lá a szó jó barátja, tehát rögtön fölötte
     csücsül. A ré a dó jó barátja, rögtön fölötte van.

Jó munkát mindenkinek!!!
Vigyázzatok magatokra!!!
Györgyi néni









Német emelt

Kedves gyerekek!

Írjátok le a szótárfüzetbe az alábbi szavakat! Ezek helyes kiejtését hangüzenetben küldöm el.

rechnen - számolni
rechnet - számol
lesen - olvasni
liest - olvas 

Most pedig nézzük meg a további írásbeli feladatot!
Az alábbi feladatban keressétek meg az összetartozó német és magyar mondatpárokat!
Ha sikerült megtalálnotok, írjátok le a mondatpárokat a füzetbe!

Ne felejtsétek németül felírni :
Hausaufgabe ( házi feladat)
















Határidő: április 24.

Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx