2020. május 11., hétfő

Május 12.: Fejlesztő, matematika, olvasás, nyelvtan

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Elérkeztünk a hét második napjához. Nézzük milyen feladatok várnak rátok!

     Matematika- Fejlesztő: Római számok
     ➤Mivel új anyagrészt veszünk, ezért először írjátok fel a következőket a matematika füzetetekbe és tanuljátok is meg:
                                                                           161.óra                                  V. 12.

                                                                       Római számok
     Alapszámok:   1= I        5= V         10= X

    Római számok 0-20-ig:  1= I
                                            2= II
                                            3= III
                                            4= IV
                                            5= V
                                            6= VI
                                            7= VII
                                            8= VIII
                                            9= IX
                                           10= X
                                           11= XI
                                           12= XII
                                           13= XIII
                                           14= XIV
                                           15= XV
                                           16= XVI
                                           17= XVII
                                           18= XVIII
                                           19= XIX
                                           20= XX
    ➤ Mivel nem egyszerű a római számírás, ezért küldök két oktató videót, ami elmagyarázza nektek, hogy ha az alapszámokat megtanuljátok, hogyan tudjátok a segítségükkel megalkotni/ kilogikázni a többi számot:

     Római számírás I.    ( Ennek a videónak csak az első fele a másodikos tananyag, a többi csak egy kis érdekesség! )

     Római számírás II.
     ➤Ha már megtanultátok a római számokat, akkor oldjátok meg a következő feladatokat:
     Munkafüzet: 63./ 1. feladat   ( Csak 3 jelet kell bekarikázni!)
     Munkafüzet: 63./ 2. feladat   ( Az első órára arab számokat írjatok, tehát azokat, amelyeket a mindennapokban is használunk, a második órára pedig a most megtanult római számokat 1-től 12-ig!)
     Munkafüzet: 63./ 3. feladat 
     Tankönyv: 100./ 1.a., b., c. feladat   ( A b., feladatnál kössétek a pajzsokat az alattuk lévő  számegyenes megfelelő pontjához!)
     Tankönyv: 100./ 2. feladat   ( Keressétek meg melyik arab számhoz melyik római szám tartozik és színezzétek az összetartozó számkártyákat egyforma színűre!)

     ➤Az óra fejlesztő részére küldök két linket, amelyek segítségével játékosan gyakorolhatjátok a római számokról tanultakat:
     Budapesti taxisofőr

     Éhes római egerek

     Olvasás: Nógrádi Gábor-Czakó Ferenc: Mit jelent a piros kerek?
    ➤Olvassátok el  hangosan és figyelmesen  az Olvasókönyv 124. oldalán található Könyvajánlót és az alatta lévő Illemkockákat!

     Nyelvtan: Az -e kérdőszócska
     ➤Írjátok fel a nyelvtan füzetbe a következőket:
                                                                    62.óra                                           V. 12.
                                           Az -e kérdőszó a kérdő mondatban
     Az -e kérdőszót mindig kötőjellel ( - ) kapcsoljuk a szóhoz.   
     Például: Tudod-e a verset?

     Oldjátok meg a következő feladatokat :
         Nyelvtan munkafüzet: 83./ 4.a., 5. b., feladat

     Dokumentáció céljából most a matematika füzetről kérek fotókat Messengeren! Üres oldalon kezdjétek a római számok felírását, hogy ráférjen egy fényképre! Köszönöm!

 Jó munkát kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
Tanító néni

     
     
     

7 megjegyzés:

Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx