2020. március 25., szerda

Március 26.: Testnevelés, matematika, olvasás, nyelvtan

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Küldöm a holnapi feladatokat, hogy legyen időtök ráhangolódni a napi teendőkre!

     Testnevelés:
     Bár csütörtökönként nem a testnevelés óra az első, én most mégis azt javaslom, hogy  egy kis testmozgással kezdjétek a napot!
    ➤ Zenés bemelegítés babzsákkal. Akinek nincs babzsákja az se keseredjen el! A babzsákot helyettesítheted egy kisebb plüss figurával is!
A bemelegítéshez ismét küldök egy kis zenét, ami már nem ismeretlen a számotokra!
https://www.youtube.com/watch?v=Y52UCuOszJE
     ➤A folytatásban a babzsákkal vagy plüss figurával végezz egyensúly-gyakorlatokat! Ehhez is küldök egy linket, amelyre kattintva kapsz egy kis segítséget a gyakorlatok végrehajtásához! Nyugodtan fogd be Anyát, Apát vagy Testvéredet, biztosan szívesen mókáznak veled egy kicsit!
https://www.youtube.com/watch?v=LC-CycAXfLA

     Matematika:
     Elérkeztünk az utolsó előtti szorzótáblához. Ezt most nélkülem kell megtanulnotok, de nem lesz  nehéz, hiszen már majdnem mindet tudjuk a korábban tanult szorzótáblákból.
    ➤ Először is írjátok le a füzetetekbe a 8-as szorzó-, és bennfoglaló táblát a korábbiakhoz hasonló módon és tanuljátok meg! Segít a tankönyv 59.oldal 1. feladata!
A füzetbe ne felejtsétek el a szorzótábla végére felírni a következő, nyolcasával növekvő számsort!

0,   8,   16,   24,   32,   40,   48,   56,   64,   72,   80,

    ➤Végezzétek el a tankönyv 59./ 1., 2. feladatát!

     Olvasás:
     ➤Olvassátok el figyelmesen 3x az olvasókönyv 42. oldalán található Kovács Zsolt: Vakond című olvasmányát!

     ➤Végezzétek el a Hétszínvarázs munkafüzet 62.oldal 2., és 6. feladatát!

Küldök egy kis kedvcsinálót a szöveghez! Gyermekkorom kedvenc meséjét, amely egy roppant aranyos kis vakondról szól! Nézzétek meg esti mese gyanánt, vagy a reggeli lustálkodáskor! Biztos vagyok benne, hogy nektek is tetszeni fog!
https://www.youtube.com/watch?v=WEUseB9HIts&list=PLYY1CMAq1vXPIqygnYx4dMbS282LwEMNX

Nyelvtan:
     Ismételjétek át az lj-vel, llj-vel írt szavak helyesírását!
     ➤Írjátok le a füzetetekbe az ide kapcsolódó szabályt!
     ➤Végezzétek el nyelvtan tankönyv 58./ 3.a., b., c. feladatát. A c.) feladatot a füzetbe, a szabály alá írjátok le!

Igyekeztem nem túl sok feladatot adni nektek, hiszen tudom, közületek többen is önállóan végzitek el a napi teendőket!

Fényképet most a matematika füzetekről kérek, ahova a 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát írtátok!

Jó munkát kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!

Tanító néni

            

Technika 03. 25.

Kedves Gyerekek!

Köszönöm a rengeteg képet! Jó volt látni a szép munkáitokat és főleg Titeket!
Akitől nem kaptam még képet (12 fő), azoktól már nagyon várom!

Ma csak egy kis gyurmázós feladatot adok: mintázd meg a kedvenc állatodat gyurmából.
Hogy egy kicsit a környezethez kapcsolódjak, ez legyen háziállat.
Az alkotásodról készíts egy képet és küldd el nekem!

Köszönöm!
Szép napot!
Anita tanító néni
ÉNEK-ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Ezen a hideg reggelen remélem felvidít benneteket egy kis dalolás! A mai feladataitok:

1. Dalcsokor ismétlése:
     - Cifra palota.....Tk. 20. o.
     - A part alatt.....Tk. 21 o.
     - Este van már....Tk. 23.o.
    - Hull a hó (ez most aktuális)....Tk. 24. o.

2. Ritmikai, dallami készségfejlesztés:
 
     - Cifra palota: énekeljétek ritmusnévvel és tapsoljátok a ritmusát.
     - A part alatt: mozgással játsszátok el.
    - Este van már: ha valaki ismeri a családban, énekeljétek el kánonban.
    - Hull a hó: énekeljétek el ritmusnévvel, ügyeljetek a táá - ra.

3. Furulya:
  - Süss fel, nap
  - Szólj síp, szólj
     Gyakoroljátok a két dalt furulyán.


Szeretném kérni, hogy aki még nem vitte el az ének munkafüzetét, minél hamarabb jöjjön be érte a portára, mert a következő órától már ebben is lesz feladat.

Mindenkinek jó munkát és jó egészséget!!
Györgyi néni

Német emelt

Kedves gyerekek!
A mai órán a füzetben dolgozunk. Címnek írjátok fel:

                                                 Was macht? Mit csinál?

Az előző órákon több cselekvést kifejező szót tanultunk már, melyeket a szótárfüzetbe is beírtunk. Ismételjük át őket!
Mely német szavak jelentik az alábbi cselekvést kifejező szavakat?
Figyeljétek a példát! Írjátok is le a füzetbe!

úszni,úszik - schwimmen, schwimmt
tornázni, tornázik - turnen turnt

Folytassátok a füzetben!

tanulni - tanul                                
festeni - fest                                  
énekelni - énekel                           
jönni - jön                                                                
játszani - játszik                                               
dolgozni - dolgozik                      
ülni - ül

Írjunk mondatokat velük a füzetben! 

 Die Ente schwimmt. (A kacsa úszik.)  Sie schwimmt. (Az úszik.)
Peter schwimmt. (Peti úszik.)    Er schwimmt. (Ő úszik.)  Egy személy végzi a cselekvést.
 
Eva und Peter schwimmen. (Éva és Peti úszik.) Sie schwimmen.( Ők úsznak.) Több személy végzi a cselekvést.

 Jelöljétek ti is színessel a végződéseket! Figyeljétek meg, hogy milyen végződés áll egy személy és több személy esetén!

Peter turntEr turnt.
Eva und Peter turnen. Sie turnen.
Figyeljétek meg a végződéseket! Jelöljétek színessel!

 Folytassátok a fenti oszlop alapján!

 Peter lerntEr lernt.
Eva und Peter lernenSie lernen.
Peter malt. Er malt
Eva und Peter malen.  Sie malen.
Folytassátok tovább önállóan a füzetben! Jó munkát kívánok!
.

.
Az elkészített feladatot kérem lefotózva elküldeni az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: március 27.



Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx