2020. április 1., szerda

Április 2.: Matematika, testnevelés, olvasás, nyelvtan

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Hétvégén zárom a márciusi házi feladatok értékelését! Kérek mindenkit, hogy az elmaradásait legyen szíves addig pótolni! További kérésem, hogy a dokumentáció megkönnyítése végett, arról a feladatról küldjetek fényképet, amit az adott napon kérek! Ha egy egész oldalról kell fotó, akkor azt lehetőleg egyben fotózzátok le, ne feladatonként! Nektek is egyszerűbb, és nekem is könnyebb, átláthatóbb a dokumentálása! Köszönöm!
     Akkor térjünk át az aktuális feladatokra:

     Matematika: A számolási készség fejlesztése 80-as számkörben 
    ➤ Munkafüzet: 41./ 1., 4. :  Műveleti sorrendes feladat! Ismételjétek át a füzetből a a ,, Műveleti sorrend"-es piramist! Ha valaki nem találja, annak küldök egy kis emlékeztetőt segítségül:
A műveletek sorrendje

      ➤Tankönyv: 66./ 2. feladat :  Egy kis játékos, színezős feladat!

     Testnevelés: Szabadtéri óra
     ➤Bemelegítés a szokott módon. Ebben már nagyon profik vagytok! 😉
     ➤Három kör futás az udvaron.
     ➤Kislabdadobás gyakorlása. Ha nincs kislabda otthon, kérjétek meg édesanyátokat, hogy egy zoknit tekerjen fel gombolyaggá! Meglátjátok mennyire kézre áll és milyen tökéletesen helyettesíti az iskolai kislabdát! Küldök egy kis oktató videót is hozzá. Kattints az alábbi linkre!
https://www.youtube.com/watch?v=6j3gKf80e6s
     ➤Levezetés: futkosás a szabadban, ameddig jól esik!
     Olvasás: Tamkó Sirató Károly: Darázs-garázs
     ➤Olvassátok el 3-szor a Hétszínvarázs olvasókönyv 45. oldalán található versikét!
     ➤Szorgalmi feladat az oldalon található találós kérdések és a vicc olvasása! Szórakoztassátok vele szüleiteket!
     Nyelvtan: Kiejtéstől eltérő helyesírású szavak gyakorlása
     ➤ Ismételjétek át a füzetetekből a dj-vel, gyj-vel írt szavakról tanult szabályt! 
     ➤Nyelvtan-helyesírás munkafüzet: 75./ 3. a., b., c. része
     Figyelj rá, hogy szépen, helyesen írj!

Ezúttal a vers hangos, kifejező olvasásáról kérek egy videó felvételt! Köszönöm!
Akinek van kedve, a kislabdadobásról is küldhet egy rövid videót!💪

Jó munkát és szép napot kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
Tanító néni

   
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Igen régen találkoztunk már, remélem minden család jó egészségnek örvend. Kezdjünk is a mai feladatokhoz:

1. Dalcsokor ismétlése:
    - Hová mégy. hová mégy ...Tk.38.o.
    - Fut, szalad a pejkó......Tk. 40.o.
    - Sándor napján... Tk. 49.o.

Énekeljétek el a dalokat!
 
2. Készségfejlesztés:
    - Hová mégy c. dalt szolmizáljátok és kézjelezzétek a 38.o. 2. feladata segítségével.
    - Mf. 47.o. 4. feladat. Írjátok le a dal ritmusát emlékezetből. Aki nem boldogul, lophat segítséget a könyvből. Innen ellenőrizheted is a megoldásodat!

3. Új dal tanulása:
    - Nyissátok ki a könyveteket a Tk. 44. oldalán.
    - Meséljetek anyának arról, mit láttok a képen, miről szólhat a dal?
    - Hallgassátok meg a dalt a következő linkre kattintva:Mély erdőn
    - Milyen a hangulata? Miről, kiről szól a szövege?
    - Most próbáljátok a linkről megtanulni a dalt! Remélem senkinek nem fog nehézséget okozni!!!
    - Nekem is ez az egyik kedvenc dalom a mai napig, remélem ti is szeretni fogjátok. Ha újra együtt leszünk sokszor fogjuk majd énekelni és furulyán is eljátsszuk majd.

A mai napra ez a feladatotok!!! Remélem a kis rigónk rövidesen elhozza nekünk az igazi tavaszt!!!
Mindenkinek szép napot!! Vigyázzatok magatokra!!!!
Györgyi néni






Német emelt

Kedves gyerekek!

A mai napon tovább vesszük a tk. 26. oldalán lévő szöveget.
Milyen fajta kérdő mondatok szerepelnek az első részben? Emlékeztek?
- Was macht Peter? Mit csinál Péter?
- Was macht Doris? Mit csinál Doris?       Ezek a kérdőszavas kérdő mondatok. 

 Most nézzük meg, milyen fajta kérdések következnek! Ismételjük át!

Steht Peter?  Mit jelent ez a mondat?
Áll Péter?     Van-e ebben a mondatban kérdőszó?
       ?           Bizony nincs benne kérdőszó!
Akkor milyen szó áll elől? - Steht - a cselekvést kifejező szó.

Nézzük meg a választ! Hogyan kezdődik a válasz?
Ja, Peter steht.    Igen, Péter áll.
Sitzt Peter?         Ül Péter?  (Kérdőszó helyett a cselekvést kifejező szó áll.)
Emlékeztek?  Ezt a kérdést neveztük eldöntendő kérdő mondatnak.

Nein, Peter steht. Nem, Péter áll. (A válasz igen-nel vagy nem- mel kezdődik.)

Folytassátok a további mondatok kiegészítését! Hogy milyen cselekvést kifejező szót írj, abban segít a  fenti kép!

 Gyakoroljátok a tk.26. old. olvasását, fordítását! Másoljátok le a mai napon vett mondatokat!
Tk. 26. old.
Steht Peter? 
Ja, Peter steht.
Sitzt Peter?
Nein, Peter sitzt. Folytassátok!
.
.
.
Továbbá: zöld mf.  27./2.

Kérem a feladatmegoldásokat az emailemre elküldeni lefotózva:
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: április 7.
Jó munkát kívánok!

Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx