2020. május 4., hétfő

Május 5.: Matematika, olvasás, nyelvtan, írás

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Igaz, május 4-től az élet számos területén enyhítettek a szigorú szabályozásokon, de az oktatás továbbra is marad online keretek között. Legutóbbi információink szerint lehetséges, hogy így is  fejezzük be a tanévet. 😔 Megígérem, hogy bármilyen változás következik be ezen a területen, időben ki fogunk értesíteni mindenkit! Addig viszont folytatjuk a megkezdett munkát szülői segítséggel! Köszönjük!
     Nézzük a keddi teendőket!

     Matematika: Gyakorló óra
     ➤Tankönyv: 84./ 2. feladat 
     ➤Tankönyv: 84./ 3. feladat ( Nézzétek meg mennyivel nő illetve csökken a kígyókba beírt számsor és az alapján folytasd mindkettőt!)
     ➤Tankönyv: 85./ 2. feladat  ( A bal oldali bocs- a bal kezed felőli- a 80-nál nagyobb páros számokat érintve halad. → Az ő útját színezd kékre! A jobb oldali bocs- a jobb kezed felőli- a 8-as szorzótábla számait érinti.→ Az ő útját grafit ceruzával színezd ki!)
     ➤Tankönyv: 86./ 1. a., b. feladat  ( Az a., feladatnál legjobb, ha minden számot beírtok a számrácsba! A bélyegek által eltakart számok közül válasszátok ki a legkisebbet és a legnagyobbat, majd a feladat b., részénél keressétek meg az egyes és a tízes szomszédaikat!)
     ➤Tankönyv: 87./ 2. feladat  ( A béka előtt a 0-ról indulj és haladj tízesével a tó felé!)

     Olvasás: Bartos Erika: Utakon
     ➤Olvassátok el hangos, kifejező olvasással 3-szor az olvasókönyv 121. oldalán található verset!
     ➤Oldjátok meg a vershez kapcsolódó feladatokat a munkafüzetben:
     Hétszínvarázs munkafüzet: 74./  2., 3., 4., 5., 6. feladat  (Szorgalmi: 74./ 1. feladat)
     A vers feldolgozásához küldök egy kis online segítséget. Nyissátok meg az alábbi linkeket a vers elolvasása előtt illetve után is!
      Bartos Erika: Utakon
    Rímkereső I.
    Rímkereső II.

     Nyelvtan: Kérdő mondat
     ➤Írjátok fel a nyelvtan füzetbe és tanuljátok is meg az alábbi szabályt!
                                                                   60.óra                                                V.04.

     Kérdő mondat kérdést, tudakozódást, érdeklődést fejez ki. Mondatvégi írásjele: a kérdőjel (?) .
     ➤Oldjátok meg a következő feladatokat:
     Nyelvtan munkafüzet: 82./ 1. b., illetve a 82./ 2.a. feladat

     Írás: Kérdő mondat gyakorlása
     ➤Oldjátok meg a következő feladatokat:
     Írás munkafüzet: 54./ 1., 3. feladat

Dokumentálás céljából most is egy rövidke videót kérek arról, hogy a gyerekeknek sikerült a nyelvtani szabályt elsajátítaniuk! Határidő : május 8. péntek. Köszönöm! ( Aki még a kijelentő mondatosat sem küldte el, kérem péntekig azt is pótolja, mert értékelve lesznek!)

     Szép napot kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
     Tanító néni
     

Környezet 05. 04.

Kedves Gyerekek!

Remélem nagyot játszottatok a hétvégén és alaposan kipihentétek magatokat!
Ismét jönnek a dolgos hétköznapok, sok kitartás kell még a tanév végéig.

Ma az előző órai tananyagot fejezzük be. Köszönöm a szorgalmi házikat! 😊
Ismétlésképpen egy játék:
HALAK TESTFELÉPÍTÉSE

A feladataid mára:
  1. Folytasd a füzetbe írtakat a hal testrészeinek képe alá:

    Halak: vízben élnek, testüket pikkelyek borítják, bőre nyálkás, kopoltyúval lélegeznek és ikrával szaporodnak. Az úszóhólyagjukban lévő levegő szabályozásával emelkednek fel, vagy süllyednek le.
     
  2. Figyelmesen olvasd el a Tk. 58., 59. oldalát!
    .
  3. Oldd meg a Mf. 62. oldal 1. és 2. feladatát. Az 1. feladatban segít a következő játék:
    HALFAJTÁK
    Beszélgessetek a Mf. 63. oldal 5. feladatáról a szüleiddel!
    .
  4. Szorgalmi feladat: Mf. 64/1., 2.
A füzetet és a munkafüzet 62. oldalát kérem fényképezni és elküldeni ezen a héten!

Köszönöm!
Jó munkát!

Anita tanító néni
zoldinfo936@gmail.com

Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx