2020. május 4., hétfő

Május 5.: Matematika, olvasás, nyelvtan, írás

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek!

     Igaz, május 4-től az élet számos területén enyhítettek a szigorú szabályozásokon, de az oktatás továbbra is marad online keretek között. Legutóbbi információink szerint lehetséges, hogy így is  fejezzük be a tanévet. 😔 Megígérem, hogy bármilyen változás következik be ezen a területen, időben ki fogunk értesíteni mindenkit! Addig viszont folytatjuk a megkezdett munkát szülői segítséggel! Köszönjük!
     Nézzük a keddi teendőket!

     Matematika: Gyakorló óra
     ➤Tankönyv: 84./ 2. feladat 
     ➤Tankönyv: 84./ 3. feladat ( Nézzétek meg mennyivel nő illetve csökken a kígyókba beírt számsor és az alapján folytasd mindkettőt!)
     ➤Tankönyv: 85./ 2. feladat  ( A bal oldali bocs- a bal kezed felőli- a 80-nál nagyobb páros számokat érintve halad. → Az ő útját színezd kékre! A jobb oldali bocs- a jobb kezed felőli- a 8-as szorzótábla számait érinti.→ Az ő útját grafit ceruzával színezd ki!)
     ➤Tankönyv: 86./ 1. a., b. feladat  ( Az a., feladatnál legjobb, ha minden számot beírtok a számrácsba! A bélyegek által eltakart számok közül válasszátok ki a legkisebbet és a legnagyobbat, majd a feladat b., részénél keressétek meg az egyes és a tízes szomszédaikat!)
     ➤Tankönyv: 87./ 2. feladat  ( A béka előtt a 0-ról indulj és haladj tízesével a tó felé!)

     Olvasás: Bartos Erika: Utakon
     ➤Olvassátok el hangos, kifejező olvasással 3-szor az olvasókönyv 121. oldalán található verset!
     ➤Oldjátok meg a vershez kapcsolódó feladatokat a munkafüzetben:
     Hétszínvarázs munkafüzet: 74./  2., 3., 4., 5., 6. feladat  (Szorgalmi: 74./ 1. feladat)
     A vers feldolgozásához küldök egy kis online segítséget. Nyissátok meg az alábbi linkeket a vers elolvasása előtt illetve után is!
      Bartos Erika: Utakon
    Rímkereső I.
    Rímkereső II.

     Nyelvtan: Kérdő mondat
     ➤Írjátok fel a nyelvtan füzetbe és tanuljátok is meg az alábbi szabályt!
                                                                   60.óra                                                V.04.

     Kérdő mondat kérdést, tudakozódást, érdeklődést fejez ki. Mondatvégi írásjele: a kérdőjel (?) .
     ➤Oldjátok meg a következő feladatokat:
     Nyelvtan munkafüzet: 82./ 1. b., illetve a 82./ 2.a. feladat

     Írás: Kérdő mondat gyakorlása
     ➤Oldjátok meg a következő feladatokat:
     Írás munkafüzet: 54./ 1., 3. feladat

Dokumentálás céljából most is egy rövidke videót kérek arról, hogy a gyerekeknek sikerült a nyelvtani szabályt elsajátítaniuk! Határidő : május 8. péntek. Köszönöm! ( Aki még a kijelentő mondatosat sem küldte el, kérem péntekig azt is pótolja, mert értékelve lesznek!)

     Szép napot kívánok mindenkinek! Vigyázzatok magatokra és egymásra!
     Tanító néni
     

8 megjegyzés:

Katolikus hittan

 Az alábbi linken megtalálható az óra anyaga: G:\IV.-13. Tedd meg ami rajtad áll! (P).docx